Co decyduje o pozytywnym pierwszym wrażeniu?

Zawsze słyszymy, że musimy zrobić dobre pierwsze wrażenie, gdy spotykamy kogoś ważnego lub w miejscu pracy.
Wiemy, że musimy to zrobić, ale jak dokładnie to zrobić?

Czy jest to coś, co mówimy? Czy chodzi o wyraz twarzy? Czy to, jak się ubieramy? Czy to, czym się otaczamy, np. nasze środowisko? Tak naprawdę chodzi o wszystkie te rzeczy.

Obejrzyj ten film, aby uzyskać bardziej obrazowe wyobrażenie.

Z tego filmu i jego opisu dowiadujemy się, że nasze wrażenie o kimś powstaje w ciągu zaledwie 7 sekund od pierwszego kontaktu z tą osobą. Zaledwie 7 sekund! Ponadto 55% naszej opinii opieramy na wyglądzie tej osoby lub tego miejsca. To wiele mówi o tym, jak powinno wyglądać otoczenie Twojego biura i recepcji.

Jeśli 55% osób wchodzących do Twojej recepcji nie podoba się jej wygląd, to czy odejdą i pójdą załatwiać sprawy gdzie indziej? Bardzo możliwe. To o 55% mniejszy zysk na Twojej drodze! To bardzo dużo!

Co zatem powinniśmy zrobić, aby wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie?

  • Bądź przyjazny i pomocny
  • Uśmiechaj się i nawiązuj kontakt wzrokowy
  • Kiwaj głową i daj znać, że słuchasz rozmówcy
  • Pomagaj, gdy tylko to możliwe
  • Upewnij się, że otoczenie jest czyste i uporządkowane
  • Unikaj bałaganu i śmieci
  • Zadbaj o wygodę osoby
  • Zaoferuj poczęstunek
  • Pomyśl o stworzeniu uspokajającego i imponującego otoczenia, a także o wygodzie.

To naprawdę nie jest takie trudne, a efekty są ogromne.

Czy przychodzi Ci do głowy coś jeszcze, co mógłbyś dodać do tej listy pierwszego wrażenia? Daj nam znać na naszym Twitterze, jeśli tak!

O serwisie

Korzystając z naszych porad, bez problemu poradzisz sobie z odpowiednim wyborem urządzeń wielofunkcyjnych do własnego biura. Pokazujemy na co warto zwrócić uwagę, oraz z jakimi wydatkami musimy się liczyć.

Zadbaj o komfort swojej pracy.

 

Kontakt

kontakt@netpoint.com.pl

Galeria