Bycie menedżerem nie jest łatwym zadaniem i jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja firma będzie się ładnie kręcić, a wszyscy w Twoim współczesnym biurze będą szczęśliwi i zdrowi, musisz działać ostrożnie.
Są często czasy w miejscu pracy, kiedy zmiany mogą być potrzebne. To może być nowy system komputerowy, nowy sposób pracy całkowicie, może trzeba dokonać zmian w personelu, potrzeby szkoleniowe, lub może być, że meble biurowe potrzebuje całkowitej reorganizacji i biuro potrzebuje remontu w wyniku. Niezależnie od zmiany, ważne jest, aby zarządzać nią ostrożnie.
Jeśli jesteś menedżerem i zmagasz się z nadchodzącą zmianą, którą wiesz, że będziesz musiał wdrożyć, sprawdźmy 5 obowiązków menedżera podczas inicjowania zmian w miejscu pracy.
Wiedz, że zmiana powoduje niepokój
Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z tego, że zmiany mogą powodować niepokój, co może mieć bardzo negatywny wpływ na morale w biurze. Samo wdrożenie zmiany i niedocenienie tego faktu może łatwo spowodować, że Twoi pracownicy będą się bardziej martwić. Musisz być z nimi szczery i dokładnie wyjaśnić zmianę, aby poradzić sobie z tym negatywnym efektem.
Skuteczna komunikacja przez cały czas
Częścią zarządzania niepokojem jest świadomość, że komunikacja jest kluczowa. Komunikacja ta musi być jasna i należy dać ludziom szansę na zadawanie pytań. Zawsze lepiej jest zaangażować ich w zmianę w jak największym stopniu i konsultować się z nimi przed podjęciem decyzji. W ten sposób pokazujesz swoim pracownikom, że zależy Ci na ich wkładzie, że ich cenisz i że naprawdę chcesz poznać ich pomysły.
Ograniczaj plotki do minimum
Chociaż nie możesz całkowicie kontrolować plotek, możesz zrobić wszystko, aby nie wymknęły się one spod kontroli. To również ma negatywny wpływ na morale i może powodować jeszcze większy niepokój. Ograniczenie plotek sprowadza się do skutecznej komunikacji, jak już wspomnieliśmy, i świadomości tego, co dzieje się w biurze, na poszczególnych biurkach itp.
Zrozumienie skutków wszystkiego
Ważne jest, aby odrobić pracę domową z każdej zmiany, którą zamierzasz wprowadzić. Częścią skutecznego zarządzania nie jest zgadywanie, ale dokonywanie świadomych wyborów w oparciu o dowody. W związku z tym upewnij się, że posiadasz wystarczającą ilość informacji, na których możesz oprzeć swoją zmianę i nie wykonuj żadnego ruchu, dopóki tego nie zrobisz.
Przegląd zmian
Należy również upewnić się, że każda wprowadzana zmiana jest weryfikowana i że jesteśmy otwarci na wprowadzanie zmian, jeśli nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów. Pytaj o opinie, upewnij się, że Twoi pracownicy wiedzą, że mogą przyjść do Ciebie, jeśli uważają, że coś nie działa lub jeśli mają jakieś sugestie, które mogą sprawić, że rzeczy będą działać lepiej. Prowadzenie polityki otwartych drzwi, gdy siedzisz za biurkiem w swoim gabinecie jest niezbędne, jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy czuli się częścią procesu i aby uniknąć negatywnego wpływu na morale.
Menedżerowie ponoszą ogromną odpowiedzialność i ważne jest, abyś zdawał sobie sprawę z wagi, jaką przywiązuje się do tego typu stanowiska. Jako menedżer musisz być człowiekiem, musisz rozumieć swoich pracowników i ich indywidualne osobowości. Dzięki temu możesz mieć pewność, że każda wprowadzona zmiana będzie udana i nie wpłynie na pracowników w sposób powodujący niepotrzebny niepokój i nie wpłynie na morale.
Kiedy morale jest negatywnie dotknięte, łatwo o spadek produktywności. To oczywiście ma bezpośredni związek z zyskami, a osiąganie zysków jest jedną z najważniejszych rzeczy dla dobrze prosperującego biznesu!